Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt på våra produkter när varorna skickas hem till dig. Ångerrätten gäller från och med den dag du mottagit varan.

För att få full återbetalning måste varan returneras i samma skick och förpackning som vid mottagandet. Plastskydd, stickers och andra originaldelar får inte tas bort eller förändras. Vid retur står kunden för returfrakten. Återbetalning sker efter att vi mottagit varan och bekräftat att den är i oförändrat skick.

Observera: Ångerrätten gäller inte för köp av extra tillval (t.ex. Office-paket) eller hygienprodukter som hörlurar, mus och tangentbord.

Så här returnerar du en vara:

  1. Kontakta vår kundtjänst på support@tnsgaming.se eller ring 072-444 44 87 för att meddela retur.
  2. Packa varan noggrant i originalförpackningen med alla tillbehör och skydd kvar.
  3. Skicka varan till adressen Hans von Kantzows väg 50, 734 34 Hallstahammar.

Leverans, skador och returvillkor

Vi skickar försäkrade och spårbara paket över hela Sverige. Leveranstiden är normalt 2–5 arbetsdagar från bekräftad beställning, men kan variera beroende på belastning och tillgänglighet.

  • Om paketet inte hämtas ut och returneras till oss, drar vi av 20% av ordersumman vid återbetalning.
  • Eventuella fraktskador måste reklameras inom 5 dagar efter mottagandet, annars ersätts inte skador.

Priser och produkter

TNS Gaming säljer stationära och bärbara gamingdatorer, tillbehör (mus, tangentbord, musmatta m.m.) och skärmar. Vi använder vinstmarginalbeskattning (VMB) inklusive moms.

Betalning kan ske via Swish, Klarna, kort eller faktura.

  • Fakturaavgift: 69 kr
  • Dröjsmålsränta: 12 %
  • Vid sen betalning överlämnas ärendet till inkasso med ytterligare kostnader
  • Begagnade produkter är tydligt märkta i annonsen, nya produkter är omärkta
  • Operativsystem kan ändras av kunden på egen risk

Garanti

Vi erbjuder 1 års kostnadsfri garanti om inget annat anges i annonsen. Garantin täcker inte:

  • Programvarufel eller problem med installation/kopiering
  • Handhavandefel
  • Fysiska skador, t.ex. transportskador
  • Fel på grund av felaktiga strömförhållanden
  • Förbrukningsdetaljer såsom batterier
  • Normalt underhåll, t.ex. rengöring
  • Slitage vid normal användning
  • Inställningar eller justeringar som användaren gör
  • Garantin upphör om datorn öppnas av någon annan än TNS Gaming

Vid icke-garantirelaterade fel debiteras felsökningsavgift från 390 kr. Produkter kan lämnas in hos oss i Hallstahammar eller skickas. Vi ansvarar inte för fraktskador eller dataförlust – säkerhetskopiering är kundens ansvar.

Vid giltigt garantiärende täcker vi alla kostnader för returfrakt, felsökning och reparation. Produkter måste hämtas inom 30 dagar efter avslutat garantiärende, annars kasseras de.

Viktigt: Produkten får endast hanteras och repareras av TNS Gaming för att garantin ska gälla.

Reklamationsrätt enligt lag

Utöver ångerrätten har du som konsument rätt att reklamera fel i upp till 3 år enligt konsumentköplagen. Detta gäller om produkten är felaktig eller inte överensstämmer med vad som avtalats.

Personuppgifter och integritet

När du handlar hos oss behandlar vi dina personuppgifter, exempelvis för kreditupplysning. Personuppgiftsansvarig är TNS Gaming AB, organisationsnummer 559282-8882, med säte i Hallstahammar.

Vill du veta mer om hur vi hanterar dina uppgifter eller dina rättigheter, läs vår Integritetspolicy eller kontakta oss via mail eller telefon (se “Kontakt”-fliken).